Despre mine (3)

5 02 2010

Am fost si eu studenta, ca multi altii… invatam numai in sesiuni, cu 1 noapte inainte de examen, dupa ce ma relaxam in discoteca (asa era pe atunci), la bere, la un remi sau la gratare la munte cate 3 zile inainte, sa am capu’ limpede :)… in timpul semestrului faceam bani sau aveam diverse „activitati specifice vietii de student” ;)…

Nu m-am dezmintit nici la licenta, dar macar am fost uniti… toti 72, ne-am apucat de rezolvat testele grila (a fost primul an cand s-au bagat) cu 1 saptamana inainte… am impartit intrebarile la cateva „bisericute”, formate in decursul anilor, pentru 3 zile…pentru rezolvare, ne-am adunat, le-am scris in word cu font de 4 pe 4 coloane, printat, tras la xerox in 72 de exemplare, taiat… si asa am ajuns 72 de oameni sa luam aceeasi nota… daca ar citi vre-un profesor… :).

Cu proiectul de stat, alta a fost povestea. Proful meu indrumator mi-a dat, cica un proiect gata facut la el la firma, sa-l copii… de parca nu eram in stare sa-l fac… dar, nu prea aveam timp, ca ma rugase sa fac un proiect al altui coleg. Zis si facut… iau proiectul meu la copiat… scriu 3 pagini si gasesc prima greseala… mai scriu vreo 2, alta greseala… inca vreo 5 pagini si deja proiectul era „praf”. Am intrebat ce sa fac. M-a rugat sa-l refac… el lua o gramada de bani in PLM pe proiect de la primarie… cu promisiunea ca-l va desena o gagica, angajata lui. Am batut palma, am muncit, am terminat proiectul meu si al colegului si… nu mai spun ce era la mine in casa… toti se adunasera la facut proiecte acolo…

Si iaca asa… se facu si ziua de desenat. L-am cautat vreo 3 zile la telefon, la facultate, la firma si nu era de gasit. Cand, intr-un final, am dat de el, mi-a zis ca gagica respectiva nu are timp de desenat si sa ma descurc ca nu ma poate ajuta… Am luat foc in secunda 2… i-am spus vreo cateva de la obraz asa si am plecat. Dupa ce am ratacit prin oras o perioada, aiurea pe strazi, sa ma calmez, ajung acasa… ma asteptau toti… Eram neagra in continuare… le-am povestit cu greu ce s-a intamplat… nu-mi puteam stapani nervii si disperarea… si, deodata, s-au ridicat 3 dintre ei, fara sa spuna nimic si au iesit pe usa… Tarziu am aflat ca l-au cautat pe prof, sa-l bata (e cu vreo 10 ani mai in varsta decat noi)… o cautase si o merita. Nu sunt adepta violentei, de asta nici nu mi-au spus ce au de gand sa faca… Pana la urma nu l-au batut, doar i-au smuls telefonul din mana si l-au aruncat pe jos, avertizandu-l ca in caz de „intamplari nefericite” la licenta, il vor cauta din nou…

Si asa am ajuns la o colega, la desenat, in ultimele 2 nopti inainte de prezentare… (i-am multumit atunci, ii multumesc si acum)…

Per total a fost fain… aveam timp pentru toate… eram unul pentru toti si toti pentru unul… nu stiu daca azi mai e la fel… daca studentii mai sunt la fel de uniti, de nebuni si de lipsiti de griji ca atunci.

P.S. Cu proful n-am mai vorbit pana la licenta si nici dupa. La vreo doua luni dupa licenta l-am cautat… m-a chemat nevasta-sa la firma sa stam de vorba. M-am gandit ca se intamplase ceva nasol si m-am dus sa vad despre ce era vorba. Plecase in America… si-i lasase vorba ei sa ma caute sa ma angajeze, dupa ce-mi trec mie nervii: „Nu angajezi pe nimeni altcineva din anul xx, decat pe ea”. Deja eram angajata in alta parte de 4 zile, dar a devenit primul meu job part-time. Acum sunt amandoi plecati din tara si suntem buni prieteni. El si-a cerut scuze dupa 6 ani, cand m-am dus eu sa-i vizitez in tarile calde (sau reci) :).

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

