Zece porunci

22 09 2009

Am și un decalog aici. Eu l-am scris și tot eu l-am atârnat pe peretele sălii de așteptare. Cum ridic ochii, îl văd. Şi de fiecare dată citesc una din cele zece porunci. De fiecare dată una singură, ca să mă conving s-o urmez.

Iată-le cum sună:

Prima poruncă: Să aștepți oricât.

A doua poruncă: Să aștepți orice.

(Așteptarea ne dă iluzia că facem ceva așteptând, când, de fapt, nu facem altceva decât să murim suportabil, puțin câte puțin.)

A treia poruncă: Să nu-ți amintești, în schimb, orice. Nu sunt bune decât amintirile care te ajută să trăiești în prezent.

A patra poruncă: Să nu numeri zilele.

A cincea poruncă: Să nu uiți că orice așteptare e provizorie, chiar dacă durează toată viața.

A șasea poruncă: Repetă că nu există pustiu. Există doar incapacitatea noastră de a umple golul în care trăim.

A șaptea poruncă: Nu pune în aceeași oală și rugăciunea și pe Dumnezeu. Rugăciunea este uneori o formă de a spera a celui ce nu îndrăznește să spere singur.

A opta poruncă: Dacă gândul ăsta te ajută, nu evita să recunoști că speri neavând altceva mai bun de făcut sau chiar pentru a te feri de urmările faptului că nu faci nimic.

A noua poruncă: Binecuvântează ocazia de a-ți aparține în întregime. Singurătatea e o târfa care nu te învinuiește că ești egoist.

A zecea poruncă: Amintește-ți că paradisul a fost, aproape sigur, într-o grotă.

Ce bună idee am avut cu decalogul ăsta. De câte ori sunt în dificultate, apelez la el. Mă uit și caut porunca de care am nevoie în clipa respectivă. Şi imediat îmi revin. Nu știu ce m-aș fi făcut fără asta.

Octavian Paler – Viața pe un peron

Acțiuni

Information

4 responses

25 09 2009
inca o promisiune indeplinita « jurnalul unei pasari phoenix

[…] o promisiune indeplinita 25 09 2009 După cum spuneam acum câteva zile ”să aștepți oricât” și ”să nu uiți că orice așteptare e provizorie, chiar dacă durează toată […]

1 10 2009
rainy

Eram sa te „denunt” ca mi-ai copiat postul 😛 Ce bine ca exista sfanta rabdare si „re-viziune” a propriei gandiri 😀 Pt ca mi-am dat seama pe urma ca fragmentele anterior si ulterior sunt din cartea Domnului Paler 🙂 Si ma bucur ca le-ai adaugat, il fac mai personal (decalogul – cum si este). In legatura cu ultima porunca, cred ca era un joc de cuvinte. Probabil ca sublinierea este subiectiva, pt ca Dl Paler a vrut sa spuna altceva – era un joc de cuvinte.

1 10 2009
rainy

scz ca m-am repetat, cu jocul de cuvinte..*

1 10 2009
chrispg77

acum am vazut ca ai si tu decalogul lui Octavian Paler. Dar mai e pomentit si pe alte bloguri.

Am cumparat cartea „Viata pe un peron”. Te pune pe ganduri si nu m-am putut abtine sa nu citez una alta.

Lasă un răspuns

